Organisasjon
Her får du en god oversikt over din organisasjon, komplett med avdelinger, team, grupper og ledere. Du kan enkelt se hvem som hører til hvor, og man kan også lett gjøre justeringer.
Oversikten
- 1
- Her finner du avdelingene/teamene/gruppene i din organisasjon, i hierarkisk rekkefølge. Navnet som står under avdelingen, er leder for bedriften mens tallet helt til høyre er hvor mange som er knyttet til avdelingen.
- 2
-
Her finner du 3 knapper.
- Den første vil utvide området under punkt 1, for å liste ut samtlige medarbeidere i hver avdeling.
- Knapp 2 tar deg til "Flyttemodus", som gjør at du kan drag-and-droppe både avdelinger og ansatte mellom dem. Dette gjør det veldig enkel å gjøre endringer, som igjen gjenspeiles i systemet og eventuelle lønnssystem.
- Den siste knappen lar deg opprette nye avdelinger/grupperinger/team.
- 3
- Her ser du oversikt over de ansatte i avdelingen du har valgt. Dersom du ikke har valgt noen avdeling, vil du se liste samtlige medarbeidere i systemet, i alfabetisk rekkefølge.
Merk
Når du setter opp systemet kan avdelinger og hierarki importeres sammen med medarbeidere, sånn at man slipper å gjøre det manuelt.
Endre avdeling
Dersom du ønsker å endre på detaljer på en avdeling, og har tilstrekkelig med rettigheter, er det her du endrer på dette. Du kan endre på en avdeling ved å enten ta musepekeren over en avdeling, og trykke på penn symbolet, eller du kan trykke på avdelingen og trykke på penn symbolet som dukker opp. Når du få opp vinduet vil du kunne endre på:
- Navn på avdeling
- Avdelingsnummer
- Type (hvis du f.eks. har avdelinger, team og grupper, kan du endre mellom disse)
- Leder - Merk at leder vil være godkjenner for ferie/fravær for ansatte i avdelingen, med mindre annet er spesifisert. Dette gjelder også for underavdelinger, hvis de ikke har noen konkret leder.
- Nestleder
- Underavdeling til - Dette vil være det samme som å endre i oversikten
- Selskap - Denne er viktig, siden det er dette som bestemmer hvilket selskap (som opprettes her) som både avdelingen og de ansatte er knyttet til. Dette blir ekstra viktig når man skal opprette arbeidsforhold og hente inn signaturer på avtaler.