Slettepolicy (innstillinger)
I Dottie kan man sette opp hvordan informasjon om medarbeidere skal håndteres etter man avsluttet arbeidsforholdet. Dette kaller vi for slettepolicy, og definierer hvor lenge data lagres før det slettes.
Denne policy settes opp for hele selskapet, og sletter automatisk data utifra angitt tidsperiode. Policyen blir synlig som en påminnelse når man avslutter arbeidsforhold.
Oppbevaringstiden settes for to kategorier av opplysninger:
1. Grunnleggende personalia og informasjon oarbeidsforholdet
(Navn, privat telefonummer, fødselsdato, by og personalmappen som heter Arbeidsforhold)
Disse opplysninger holder man tradisjonellt sett lenger på, for eksempel hele bedriftens levetid
2. Annen personalinformasjon
(Barn, kontaktinformasjon, ferie, øvrige dokumentmapper, etc.)
Disse opplysninger finnes det mindre grunn å holde på, og bør slettes når bedriften ikke lenger har bruk for dem
Merk at vurderinger av hvilken informasjon som lagres om medarbeiderne, hensikten med dette, og hvor lenge de skal oppbevares varierer fra bedrift til bedrift, og at man bør gjøre disse vurderinger internt.