Import av dokumenter og personal

Enten du er helt ny i systemet eller har brukt det en stund, kan det hende du vil importere litt data. Herfra kan du enten importere ansatte eller dokumenter, som da blir lagt inn i systemet automatisk.

Første gang du gjør denne operasjonen vil systemet se etter informasjon i ditt Excel ark og legge informasjon i rett felt. For eksempel kan du definere avdelinger i arket, og disse avdelingene vil bli lagt inn i systemet automatisk under "Organisasjon". Du kan også gjennomføre import av dokumenter. Her kan du ganske enkelt laste opp en hel mappe samtidig, og systemet vil prøve å matche hver fil til en eksisterende medarbeider, og til og med legge den i rett kategori. Du kan lese mer om dette under dokumentkategorier. Det er viktig at det ligger brukere i systemet før du gjennomfører en dokument import. 

Dersom du har brukt systemet en periode, men vil legge inn mer data du har liggende et annet sted, kan du også importere dette rett i systemet. 

Merk at du da må samtidig importere ansattnummer/epost adresse sånn at systemet matcher opp mot riktig medarbeider, og legger informasjonen på rett sted. 

Merk

Når du importerer informasjon er det kritisk at enten ansattnummer eller epost er involvert, i tillegg til den andre informasjonen du vil importer. Dette for at systemet kan ha noe å matche på, og legger riktig informasjon på riktig ansatt.

Fant du det du lurte på? Takk for tilbakemeldingen! Vi kunne ikke lagre din tilbakemelding