Lønnsoppgjør

Lønnsoppgjør er en modul som gjør det enkelt å gjennomføre oppdatering på lønn på flere ansatte samtidig på en strukturert måte - tradisjonelt en gang om året. En organisasjon kan for eksempel dele ut ansvaret med å justere lønn på sine respektive avdelingers ledere, som får tildelt en egen budsjett.


Et lønnsoppgjør har normalt en dato som sier når endringen skal gjelde fra. Du kan sette totalbudsjett for hele oppgjøret, som igjen kan fordeles på ulike avdelinger/grupper. Leder på avdeling/gruppe kan så fordele potten på sine ansatte og gi sin første godkjenning.


Når lederne har godkjent, kan du som eier av hele lønnsoppgjør godkjenne hele avdelingen, og til slutt sende ut et automatisk generert lønnsbrev til samtlige ansatte, som lagres på respektive profil.


Eksempel på strukturen på ett oppgjør:

  • Lønnsoppgjør 2023, ansvarlig: Daglig Leder
    • Gruppe 1 (Avd. Salg), ansvarlig: Leder 1
      • Ansatt 1
      • Ansatt 2
      • Ansatt 3
    • Gruppe 2 (Avd. Support), ansvarlig: Leder 2
      • Ansatt 4
      • Ansatt 5
      • Ansatt 6

Oppdatert lønn vil da også oppdatere seg i Payroll, basert på hvilken måldato du setter for oppgjøret.

Fant du det du lurte på? Takk for tilbakemeldingen! Vi kunne ikke lagre din tilbakemelding